Posted on

Jak už je u mě zvykem, tak probereme zase kontroverzní téma. Tentokrát se zaměříme na čarodějnictví na Instagramu.

 

Propast mezi generacemi

Sociální síť Instagram používají zejména mladší lidé. Samozřejmě se tam najdou i starší, ale asi se všichni shodneme na tom, že co se týče aktivity, tak vedou ti mladší. Přidávají se různé posty (příspěvky – čili fotografie), ale také videa na IG TV. Nechybí ani oblíbené streamy, které zprostředkují krásnou interakci s followery (sledujícími). Na stories se dají přidat různé fotky, videa, ankety,… které ale po 24 h zmizí.

Instagram tedy nabízí spoustu možností. V souvislosti s ním se často řeší srovnání s realitou, ale o tom si povíme za chvíli. Chtěla bych totiž upozornit na jeden zajímavý fakt.

Sociální sítě tvoří jakousi propast v rámci generace mágů/čarodějek/pohanů a dalších. Ti starší tomu třeba nerozumí, neovládají to, berou to jako zásah do soukromí a zkrátka to odmítají. Proto se na nás mladší mohou dívat skrze prsty. Není to záměrné, ale pokud použijeme empatii, tak zjistíme, že je to přirozené. A někdy mají obavy zcela oprávněné. Pokud někdo sdílí obsah své praxe a svého magického života příliš otevřeně, tak si spíše uškodí – je proto potřeba najít osobní hranici toho, co je pro nás v pořádku, a co osobní. Časem se to samozřejmě může měnit, což je přirozené. Pořád bychom měli mít na paměti čarodějnickou pyramidu, jejíž jedna strana odkazuje na mlčenlivost. Určité věci na sociální sítě zkrátka nepatří.

Pro ty mladší může být starší generace nezajímavá…nebo jí neznají. Pohybují se na sociálních sítích, ale realita jim jaksi utíká. Nemusí to tak být u všech, ale zkrátka generace mezi sebou vlivem sociálních sítí můžou pociťovat propast a odmítání.

Právě toto se snažíme s Putnikem26 (Markem) eliminovat, a v rámci nového projektu chceme propojit generace jak mladší, tak starší. Projekt bude sice na sociálních sítích, ale forma je to taková, že si na to lidé musí vynahradit dostatek času. Obohatí to jak mladší, tak starší. S nadhledem by se to tedy dalo nazvat mostem mezi mladší a starší generací. Projekt odstartuje už 1. 10. a věřím tomu, že se vám bude líbit!

 

Všeobecný problém Instagramu

Snad většina lidí ví, že to, co se objeví na sociálních sítích, tak se musí brát s nadhledem. Ať už jde o tzv. fake news nebo právě o hezkou fotku na Instagramu. Už dávno jsou pryč doby, kdy byl Instagram jen o fotkách… teď už má mnohem více možností. To ale také nabízí zkreslování reality.

Když vezmu v potaz právě ty fotky, tak stačí jen něco naaranžovat, dát tam filtr a je vyhráno. Ale víme, jaká byla realita? To samé ve stories. Dá se toho tolik poupravit… Mnoho lidí se zaměřuje na to, aby to bylo hezké. Nezajímá je něco více… Photoshop mají lidé kolikrát v malíku a je to poměrně kouzelná věc. Co se týče nějakých sdílených okamžiků, zážitků, apod., tak to si lidé mohou také vymyslet. Bohužel… A tady je právě ta manipulace, která je na sociálních sítích opravdu snadná. Hezká fotka támhle a tam taky, zajímavý životní příběh, ten překrásný oltář,… Zkrátka influenceři, kteří se na sociálních sítích tváří jako největší dokonalost sama, ale realita je poněkud odlišná – ne všichni samozřejmě, ale není neobvyklé, že by tohle byla nějaká novinka.

Natalia Taylor chtěla na tuto problematiku upozornit. Na Instagramu má cca 300 tis. followerů, a tak udělala experiment. Na Instagramu prezentovala to, že odletěla na Bali. Dávala na IG fotky, kde označila přímo i místo. Pak ale odhalila realitu… Vše bylo nafocené v obchodě IKEA! Natalia psala, že nikdo nezpochybnil její dovolenou na Bali, i když jsou na fotce vidět cenovky. Toto slouží jako krásný příklad toho, jak snadno se nechají lidé oklamat hezkou fotkou.

 

 

 

Samotné čarodějnictví na Instagramu

Ve většině narazíme přímo na čarodějnictví, v menšině poté na magii, okultní vědy nebo na hermetismus. Dá se to najít, ale je toho málo, což je ale dobře a ví o tom v podstatě ti, kteří to vědět mají. Není to tak moc atraktivní pro ty mladší… Nejde totiž o povrchní kontent. Je to na nějaké úrovni…než čarodějnictví na Instagramu.

Všimla jsem si, že jak na českém, tak na zahraničím IG figurují v čarodějnictví povedené fotky. Někdy ocením kompozici a originální fotku – o tom žádná, ale… Pro mě osobně je k těmto směrům zapotřebí více, než jen povrchní fotka. Dobře se na to kouká, ale… Sem už si každý doplňte podle svého. V těchto oblastech se přece nehraje na fotky a počet followerů.

 

Kdo neprodává svíčky, jakoby nebyl!

Teď se někoho možná dotknu, ale berte na vědomí fakt, že jde o můj názor a pohled – a stejně tak vy máte právo na svůj názor, který ocením v komentáři. Tentokrát jde o prodej. Občas jsem se tohoto tématu dotkla už dříve, ale tady se to hodí mnohem více. Mnoho lidí teď na IG prodává svíčky nebo jiné výrobky. Ocením něco originálního, jako třeba lesní strážce od Kai, kterou sleduji delší dobu na IG a byla s námi v týmu Alternative komunitě. Je jen na ní, jestli se to nakonec rozhodne prodávat nebo ne, ale můžu říct, že jsem tohle ještě nikde neviděla, je to krásné, originální a zkrátka wow… Tohle oceňuji.

o

 

Opačnou stranou jsou svíčky na jedno brdo, do kterých se přidávají různé bylinky, kameny nebo třeba třpytky. Jak jsem psala o fotkách – je to hezké, ale… povrchní. Mé články a názory jsou kontroverzní, a tak to berte prosím tak, že i vy se můžete vyjádřit. Už mi třeba bylo napsáno, že některé třpytky jsou založené na rostlinách, a proto neznečišťují prostředí. To je jedno plus, přesto se to k mé, řekněme filosofii, vůbec nehodí. Snažím se o zero waste, a k tomu patří i minimalismus. Co nepotřebuji, to nekupuji nebo to naopak daruji jinému. Proto si radši koupím obyčejnou levnou svíci.

Ať si každý samozřejmě kupuje, co chce, ale chtěla jsem poukázat na zajímavý jev – s jejich výrobou začínají mladí začátečníci v čarodějnictví. V tomuto mám svou poznámku… Proč to prodávají? Když jsem si na začátku vyráběla různé věci od run po hůlku, na svíčky došlo taky a stejně tak na další věci, tak by mě v mých 14, 15 letech nenapadlo zamýšlet o prodeji. Je to přeci zbytečné. Můžeme u toho různě experimentovat, dát do toho kousek sebe… Kdo to dělá nějakou dobu, tak ať si to klidně prodává. Mně jde ale o začátečníky, kteří toto dělají nejspíše na základě inspirace od jiných lidí (myšleno od účtů na IG a mladší je mají nejspíš jako vzor). Jde hlavně o to, že začátečníci by to měli dělat pro sebe… objevovat, studovat, zkoušet, učit se… Ne hned něco prodávat, protože je to zřejmě in.

Jen je to trochu paradox… Když s něčím přece začínám, tak nemůžu hned prodávat a vydávat se za profíka. Té starší generaci se tedy někdy nedivím, proč mají na IG tak trochu zvláštní pohled. Zase upozorním na to, že nemusí jít o všechny. Píšu z vlastních zkušeností, z toho, co mi bylo řečeno na setkáních s nimi, apod.

Kontent Cesta Magie

Také mám Instagram, Facebook a dokonce i TikTok, tak proč jsem napsala tento článek, když jsem také běžným uživatelem sociálních sítí? Jde totiž o přístup. Zakládám si na tom, že ukazuji pravdu takovou, jaká je. Tvrdá a nezkreslená. Stejně tak se to projevuje v článcích. Jsem přímá a nepatlám lidem med kolem huby. Instagram používám nejčastěji, a to z důvodu, že mi vyhovuje nejvíce. Snažím se o informativní tvorbu a dávám informace o srazech. Mým cílem není úspěšná působnost na sociálních sítích, ale spíše to, aby se lidem dostalo povědomí o srazech a o článcích, které je můžou posunout dále. Nabízela jsem dříve zápisníky, které mám pro dotyčné už hotové a jednalo se menší částku nebo dar, protože se jim mé zápisníky líbily. Není to tedy tak, že by bylo všechno čarodějnictví a magie na Instagramu nutné zlo – ale podmínkou je, aby se to dělalo rozumně.

2 Replies to “Čarodějnictví na Instagramu VS realita”

  1. Souhlas až na jednu věc. Má cesta je hoodoo a na této cestě se velmi používá magie svící, které se obalují v různých olejích a bylinách které slouží k danému účelu rituálu apod.
    Pokud toto někdo prodává tak v tom nevidím žádný problém .

  2. Já používám svůj profil jako profil umělecký.
    Nedávám na svůj účet nic soukromého z mé cesty.
    Je to má forma umění 🖤✨

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..