Posted on

Všichni to známe… depka, špatná nálada, spavost, pochmurné počasí, a zkrátka taková ta podzimní melancholie, která je v tuto dobu všudypřítomná. A když zrovna u nás není, tak přesto brzy zaklepe na naše dveře a bez vyzvání se zdrží na déle, než bychom sami chtěli. Poznáváte se? Zde si povíme, jak se melancholie, co nejdříve zbavit.

Nejprve si musíme uvědomit, proč co přesně se teď děje v přírodě. Listy chytají zajímavé barvy, slunce svítí málokdy a dříve přichází tma. Budík nám ráno zvoní před rozedněním a z postele se nám opravdu, ale opravdu nechce. Příroda se ukládá ke spánku a my nejsme o nic čilejší. Vše se zpomaluje a nastává takové to zvláštní období plné pochmurných barev. Halloween mnozí odsuzují, a tak se radost pomalu vytrácí a spíše se připravujeme na depresivní Dušičky. Někteří ale třeba na Samhain, který tu byl mnohem dříve.

Ať chcete nebo ne, tak naše tělo vnímá tuto zpomalující energii. A může se to projevovat i fyzicky. Já mám třeba častější křeče… Náš organismus se rychle oslabí, a tak je vhodné pít zázvorový čaj, který s medem vykouzlí zázračný lektvar. Ale pozor! Ne ten sáčkový hnus. Kupte si oddenek, který seženete v obchodě za přijatelnou cenu a nakrájejte (čím víc na drobno, tím víc se budou uvolňovat látky).

1. Dostatečně spěte

Spánek je něco, co dokáže hodně pomoci. Přes den stačí jen 10 minut! Že je to nesmysl? Také jsem tomu kdysi nevěřila, ale opravdu stačí tahle chvilka, organismus si odpočine a vy budete svěží. Chvilku bude trvat, než se rozkoukáte, ale já si pak připadám jako znovuzrozená. Pokud spím ale třeba 1 h, tak mi přijde, že to moc nepomohlo a nemám do ničeho chuť.

2. Odpočívejte

Rozmazlujte se! A myslím to vážně. Udělejte si čas sami na sebe, slečny se nebudou zabývat jejich váhou a (ne)dokonalým tělem a pořádně si udělají radost. Kdy naposledy jste zašli na horkou čokoládu? Osobně doporučuji kočičí kavárnu, kde často čokoládu mají. Kočky totiž také hodně pomáhají a pokud budou pobíhat mezi vámi, tak vás to hodně krát pobaví. K tomu si tam můžete vzít knihu nebo začít psát knihu. Ale nepředbíhejme… Zajděte tedy někam, kde jste dlouho nebyli, kupte si něco dobrého k jídlu, zkoukněte film nebo seriál (můj oblíbený je Euforie… nebo více do té magie naopak spíš Chilling Adventures of Sabrina). A co kino? Jak dlouho jste v něm nebyli? Chtělo by to napravit, koupit si popcorn a užít si to.

3. Buďte kreativní

Jak už jsem nastínila, tak byste měli tvořit. Pokud máte větší depku, že se vám opravdu nic nechce, tak alespoň své pocity nakreslete. Zkuste automatickou kresbu. Ta spočívá v tom, že necháte ruku s tužkou volně jezdit po papíře, na nic nemyslíte a jen necháváte svou ruku, aby se samovolně hýbala. No a potom si jen prohlídněte své mistrovské dílo! Zkusila jsem ho hodně krát a výsledek byl úžasný. Pochopila jsem, proč mi je takhle, co se skrývá v mém nevědomí apod. Nebo můžete udělat nějakou léčivou kresbu…vhodnou mandalu. Také stojí za to vyzkoušet antistresové omalovánky. Nebo pište. Některým lidem pomáhá, že se z toho vypíší, a pak to zahrabou nebo spálí. Také je možnost, že napíšete svou knihu, povídku, báseň, … Často jsem psala opravdu velmi depresivní básně, o kresbách ani nemluvím. Ne, neměla jsem depresi, jen se v určitém věku stávalo více horších věcí a nesla jsem to špatně – tak jsem na sobě začala pracovat, protože to poslední, co chci, tak skončit na práškách… A tradá! Ono to vážně šlo a jsem z toho venku.

V mých 15 letech

4. Choďte mezi lidi

Buďte mezi pozitivními lidmi. Tohle je totiž něco, co vám může hodně pomoci. Minulý rok jsem měla spolubydlící tu, která na všechno stále nadávala… na školu, na učitele, na známky, na jídlo ve škole, na to, že je neschopná, apod. Stále se vztekala. Párkrát jsem na ní vyjela, ale tomuhle člověku tohle nepomůže. Proto jsem byla moc ráda, když se odstěhovala… A já mohla slavit, protože jsem měla konečně klid. Nic proti té osobě nemám, ale opravdu… jen nadává a každý jsme nějaký, ale snášet to na intru i ve škole bylo nad mé síly. Začalo se to bohužel odrážet i na mně a na pár lidí jsem byla nepřiměřeně hnusná. Ale chybu jsem si uvědomila. Proto je tak důležité, abychom byli mezi lidmi, se kterými je nám dobře. Někdy nemáme na výběr. Ale i tak byste měli být alespoň pár dní v týdnu mezi těmi, se kterými je vám fajn. Nebo zajděte do čajovny nebo kočičí kavárny, a tak už vám udělá dobře jen ta atmosféra. Přesto byste se neměli uchylovat jen k samotě – i když to chcete, tak to není dobré. Znám to, vím moc dobře, jaké to je… ale i já jako velký introvert ráda chodim mezi lidi, kteří mi rozumí nebo alespoň mají něco společné. Můžu vám poradit akce od ČPS nebo mé srazy. Obojí je v různých městech a určitě stojí za to někam vyrazit a poznat nové lidi (a ne, opravdu nemusíte být upovídaní).

5. Mějte motivaci a cíle

Obklopte se vašimi sny. Mám v pokoji takovou nástěnku, kde jsou různé fotky, citáty či básně. Motivuje mě to a je to takové místo klidu. Mám tam i mapu Irska a označila jsem si tam město, kam se chystám. Vlci samozřejmě nesmí chybět, báseň o vlcích, pohled od Krušhoholky z fotopasti, lapač snů, atd. Také je dobré, když si tam dáte fotky svých přátel nebo rodiny. Na tohle jsem sice nikdy moc nebyla, ale mohla bych si udělat takhle nějaké fotky. Měla jsem akorát jednu, která mi připomínala den, kdy jsem se rozhodla bojovat s tichostí a ta osoba pro mě byla obrovskou ale obrovskou motivací.

Tady bylo teda pár doporučení, na co byste se měli zaměřit. Ono jich je víc, ale tyhle pokládám za hlavní. Důležité také je, abyste si uvědomili, že depka netrvá věčně a že je důležité se vybrečet. Je velmi zvláštní, když to nejde… chcete brečet, ale nejde to. To, co mi někteří popisovalo, nahánělo tak trochu hrůzu. Proto buďte rádi, že brečet můžete, nechte tomu volný průběh, pusťte si hudbu a ono to vyjde samo ven. A pak… přijde ta optimistická část vašeho Já.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..